e-CorpoNet
Aktywacja dostępu
eCorpoNet jest najnowszym z systemów bankowości elektronicznej, dedykowanym dla klientów biznesowych MBS Banku. eCorpoNet został zaprojektowany jako uniwersalny system łączący cechy bankowości korporacyjnej typu home banking zaimplementowanej w systemie HomeNet oraz elektronicznej bankowości dedykowanej dla osób fizycznych zaimplementowanej w systemie e-MBS.
Aby uzyskać dostęp do systemu eCorpoNet wystarczą dwa proste kroki:
1. zawarcie umowy świadczenia usługi bankowości internetowej lub umowy pakietu usług, w których skład wchodzi bankowość internetowa. Po podpisaniu umowy użytkownik otrzymuje identyfikator i hasło aktywacyjne.
2. Zalogowanie za pomocą hasła aktywacyjnego i ustalenie własnego hasła do systemu. Hasło aktywacyjne jest wydane, ze względów bezpieczeństwa, w poufnej kopercie.
Pierwsze logowanie
Wybierz sposób logowania do systemu – dostępne są dwie opcje:
W polu Nazwa użytkownika wpisz identyfikator użytkownika, a w polu Hasło wpisz hasło aktywacyjne – otrzymałeś je w poufnej kopercie w placówce MBS Banku. Następnie naciśnij przycisk Zaloguj.
Na kolejnym ekranie w pole „Obecne hasło” wpisz kolejny raz hasło aktywacyjne. W polu „Nowe hasło” wpisz swoje własne hasło. W pole „Powtórz hasło” wpisz ponownie własne hasło. W czasie kolejnego logowania do systemu bankowości internetowej eCorpoNet będziesz wpisywał ustalone w ten sposób przez siebie hasło.
Jesteś zalogowany i możesz korzystać z systemu bankowości internetowej eCorpoNet. Pamiętaj, aby kończąc pracę, nacisnąć przycisk Wyloguj i zamknąć przeglądarkę internetową.
Funkcje systemu
System bankowości internetowej eCorpoNet umożliwia zarządzanie rachunkami bankowymi i kontrolowanie stanu innych rachunków i usług.
Funkcje systemu pozwalają na:
- sprawdzanie sald i dostępnych środków na rachunkach rozliczeniowych,
- sprawdzanie historii rachunków rozliczeniowych,
- wyświetlanie informacji o kartach i blokadach kartowych,
- wykonywanie przelewów w złotych,
- wykonywanie przelewów z odroczonym terminem realizacji w złotych,
- wykonywanie przelewów do ZUS,
- wykonywanie przelewów do urzędów skarbowych i innych organów podatkowych,
- zakładanie i zarządzanie zleceniami stałymi w złotych,
- otwieranie lokat terminowych w złotych,
- możliwość tworzenia paczek przelewów,
- drukowanie potwierdzeń zrealizowanych transakcji,
- dodawanie kontrahentów,
- zarządzanie bazą kontrahentów,
- możliwość rozdzielania uprawnień użytkowników.
Zasady bezpieczeństwa
Zasady bezpiecznego korzystania z systemu eCorpoNet
System bankowości internetowej eCorpoNet zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki wykorzystaniu szyfrowania 128-bitowym protokołem SSL oraz stosowaniu haseł jednorazowych przekazywanych za pomocą wiadomości SMS lub udostępnianych Użytkownikowi jako lista haseł jednorazowych.
Za pomocą wiadomości SMS wysyłane są hasła jednorazowe służące do potwierdzania operacji zlecanych za pomocą systemu. Hasło SMS generowane jest w momencie zlecania konkretnej operacji i może być użyte tylko do potwierdzenia tej operacji.
Jeżeli jednak nie chcesz korzystać z haseł SMS, możesz wybrać hasła jednorazowe wydawane w postaci poufnej listy haseł jednorazowych. Hasła jednorazowe wydrukowane są w kopercie przypominającej kopertę z kodem PIN. Na liście haseł jednorazowych znajduje się 50 haseł jednorazowych.
Przypominamy jednak, że bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy także od Klientów i zalecamy, aby każdy zapoznał się z zasadami bezpiecznego korzystania z usług bankowości internetowej:
1) nie wolno ujawniać nikomu haseł.
2) nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
3) po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
4) identyfikator także należy chronić. Identyfikator można podawać wyłącznie pracownikom MBS Banku, jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji Klienta.
5) nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby. Kartę-zdrapkę z hasłami jednorazowymi należy przechowywać w bezpiecznym miejscu.
6) wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że inne osoby nie mogą ich przechwycić. Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
7) hasło należy regularnie zmieniać.
8) ustalając hasło należy używać kombinacji cyfr, małych i wielkich liter. Należy unikać używania łatwych haseł (jak np. własnego imienia), ale stosować za to hasła trudne do rozszyfrowania (na przykład litery ze słów pochodzących z cytatów z książek lub z wymyślonych zdań). Przykład dobrego hasła: iSwz31gtpNR pochodzące ze zdania „Imieniny Sylwestra wypadają zimą 31 grudnia tuż przed Nowym Rokiem”.
9) hasło musi mieć długość od 8 do 20 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.
Pamiętaj, że:
1) system bankowości internetowej nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego z listy haseł jednorazowych lub przesłanego za pomocą SMS.
2) na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego. Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez użytkownika hasło (a przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne z koperty). Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
3) w Internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Nigdy nie odpowiadaj na taką korespondencję ani nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w mailu.
Kontakt
Osobiście w Placówce
Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia placówek Banku.
- Nasi pracownicy udzielą szczegółowych odpowiedzi na pytania.
- Udziela pomocy podczas wypełniania dokumentów
Aktualna lista placówek MBS w Łomiankach
Telefonicznie
Doradcy klientów firmowych: (22) 768 60 13 (22) 768 60 15 Numer faxu: (22) 751 18 60 |
Doradcy klientów indywidualnych: (22) 768 60 53 (22) 768 60 54 (22) 768 60 54 (22) 768 60 55 |
Przez formularz kontaktowy